0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Hr12ddr что за двигатель

Обзор двигателей Nissan HR12DE и HR12DDR

ДВС (двигатель внутреннего сгорания) Nissan HR12DE был выпущен в 2010 году, известной компанией Nissan Motors. По типу двигателя, различается как рядный и имеет 3 цилиндра и 12 клапанов. Объем данного двигателя 1,2 литра. В поршневой системе, диаметр поршня составляет 78 миллиметров, а его рабочий ход составляет 83,6 миллиметра. Система впрыска топлива установлена Double Over Head Camshaft (DOHC).

Такая система предопределяет собой установку двух распределительных валов в головке блока цилиндров (ГБЦ). Такие технологии изготовления двигателя, позволили достичь довольно сильное снижение шума и получить мощность 79 лошадиных сил, а так же крутящий момент 108 Нм. Двигатель имеет довольно легкий вес: 60 килограмм (вес голого двигателя).

СОДЕРЖАНИЕ

  • 1 серия 78 мм
    • 1.1 HR10DE
    • 1,2 HR12DE
    • 1.3 HR14DET (Renault H4Jt)
    • 1,4 HR15DE (Renault H4K)
    • 1.5 HR16DE (Renault H4M)
    • Обновления двигателя 1.6 DE (с 2006 г. по настоящее время)
    • 1,7 HR12DDR
  • 2 серии 72,2 мм
    • 2,1 HR12DDT / HRA2 (Renault H5Ft)
    • 2.2 HR10DE (Renault H4D)
    • 2.3 HR09DET (Renault H4Bt)
    • 2,4 HR13DDT (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282)
    • 2,5 HR10DET / HRA0 (Renault H4Dt)
    • 2,6 HR10DDT / HRA1 / Renault H5Dt
  • 3 См. Также
  • 4 ссылки
  • 5 Внешние ссылки

78 mm series [ edit ]

  • not utilized by Daimler, no known involvement by Daimler
  • three and four cylinder layouts, multi point fuel injection except HR12DDR with direct fuel injection
  • most engines naturally aspirated with few exceptions being supercharged or turbocharged
  • introduced in 2002 on Nissan Cube Z11

HR10DE [ edit ]

The HR10DE is a 1.0 L (999 cc) naturally aspirated straight-3 engine. Bore: 78 mm (3.07 in); Stroke 69.7 mm (2.74 in); 12v DOHC. It produces 56.6 kW (76 hp; 77 PS) and 98 N⋅m (72 lbf⋅ft). Flex-Fuel, gasoline (E22) or ethanol (E100). Compression ratio of 11.2:1.

It is fitted to the following vehicles:

  • 2015 Nissan March K13 (Brazil)
  • 2015 Nissan Versa N17 (Brazil)

HR12DE [ edit ]

The HR12DE is a 1.2 L (1,198 cc) naturally aspirated straight-3 engine. Bore: 78 mm (3.07 in); Stroke 83.6 mm (3.29 in); 12v DOHC; EFI with Continuous VVT control system technology. It produces 60 kW (80 hp; 82 PS) and 110 N⋅m (81 lbf⋅ft). [1]

It is fitted to the following vehicles:

  • 2010 Nissan Micra
  • 2010 Nissan Almera (Thailand)
  • 2012 Nissan Note
  • 2014 Datsun Go/Datsun Go+ (68 PS (50 kW; 67 hp))
  • 2019 Datsun Go/Datsun Go+ CVT (78 PS (57 kW; 77 hp))
  • 2018 Nissan Serena e-Power (Japan)
  • 2020 Nissan Kicks e-Power

HR14DET (Renault H4Jt) [ edit ]

1397 cc, 96 kW at 5500 rpm, 190 Nm at 2250 rpm. Bore: 78 mm (3.07 in); Stroke 73.1 mm (2.88 in). [2]

  • 2009–2013 Renault Megane III
  • 2009-2013 Renault Scénic III

HR15DE (Renault H4K) [ edit ]

The HR15DE is a 1.5 L (1,498 cc) naturally aspirated straight-4 engine. Bore: 78 mm (3.07 in); Stroke 78.4 mm (3.09 in); 16 valve DOHC; EFI with continuous VVT control system technology. It produces 74 kW (99 hp; 101 PS) at 6000 rpm and 134.4 N⋅m (99 lbf⋅ft) at 4000 rpm and is fitted to the following vehicles:

  • 2002–2020 Nissan Cube Z11/12
  • 2004–2012 Nissan Note E11
  • 2004–2012 Nissan Tiida C11
  • 2005–2012 Nissan Bluebird Sylphy G11
  • 2005–present Nissan Micra/March K12/13/14
  • 2006–present Nissan NV150 AD Van/Wingroad NY12
  • 2006–2019 Nissan Livina/Grand Livina L10/11
  • 2007–2019 Mitsubishi Lancer Cargo/Mazda Familia Van NY12 (Japan)
  • 2009–2018 Nissan Evalia (Indonesia)
  • 2010–2019 Nissan Juke F15 (Japan and Indonesia)
  • 2011–present Nissan Almera/Latio/Sunny N17/18
  • 2012–present Renault Scala N17
  • 2015–present Dacia/Renault Duster HS
  • 2016–present Nissan Kicks P15 (Global)
  • 2016–present Renault Captur/Kaptur GA
  • 2019–present Nissan Kicks D15 (India)

HR16DE (Renault H4M) [ edit ]

The HR16DE is a 1.6 L (1,598 cc) naturally aspirated gasoline straight-4 engine. Bore: 78 mm (3.07 in); Stroke 83.6 mm (3.29 in). It produces 77 to 88 kW (103 to 118 hp; 105 to 120 PS) and 158 N⋅m (117 lbf⋅ft) at 4000 rpm.
A new version with Atkinson cycle has been released to equip Renault hybrids (E-Tech), it produces 67 kW (90 hp; 91 PS) at 5600 rpm and 144 N⋅m (106 lbf⋅ft) at 3200 rpm.
It is fitted to the following vehicles:

  • 2002–2020 Nissan Cube Z11, Z12
  • 2004 Nissan Note/Versa Note E11, E12
  • 2004 Nissan Versa/Tiida C11
  • 2005–2018 Nissan Bluebird Sylphy G11
  • 2005 Nissan Micra/March K12, K13, K14
  • 2005 Nissan AD Van/Wingroad NY12
  • 2006–2013 Nissan Qashqai J10/NJ10
  • 2006–2019 Nissan Livina/Grand Livina L10, L11
  • 2008 Renault Megane MK3
  • 2009–2019 Nissan NV200, [3] also rebadged as Mitsubishi Delica D:3
  • 2010 Nissan Juke F15 (Japan)
  • 2011 Nissan Sunny/Latio N17
  • 2012 Nissan Sylphy/Sentra B17, B18
  • 2012-Present Nissan Versa/Almera (Americas) N17, N18
  • 2015 Dacia Duster HS
  • 2016 Nissan Kicks P15 (Global), D15 (India)
  • 2017 Dacia Duster HM
  • 2019 Lada Vesta
  • 2019 Lada XRAY
  • 2020 Nissan Sunny/Almera N18
  • 2020 Renault Clio MK5 (HEV)
  • 2020 Renault Mégane MK4 (PHEV)
  • 2020 Renault Captur MK2 (PHEV)
  • 2020 Renault Sandero (2020) LATAM
  • 2021 Renault Arkana PHEV
Читать еще:  Большое давление в двигателе дизель

DE engine updates (2006–present) [ edit ]

  • neutral idle control achieved through the coordinated control of the engine in tandem with the XTRONIC CVT
  • introduction of alternator regenerative control mechanism
  • Reduction of engine friction by machining the cam shaft to a crowning mirror-like finish and application of a fluorine coating to the chain guide
  • Delayed valve closure timing of the intake, achieved through the increased conversion angle of C-VTC and superior timing management, thus reducing pumping loss when idling
  • Lower idling speed

The improved HR15DE engines were first used in Nissan Cube, Nissan Cube Cubic, Nissan Note, Nissan Tiida, Nissan Tiida Latio and Nissan Wingroad sold since December 25, 2006. [4] [5]

HR12DDR [ edit ]

The HR12DDR is a 1.2 L (1,198 cc) supercharged straight-3 engine, equipped with timing chain and direct injection. It produces 72 kW (97 hp; 98 PS) and 143 N⋅m (105 lbf⋅ft). Designed for small-car applications, this gasoline engine incorporates a variety of technologies to minimize CO
2 emissions while providing practical levels of power output. [1] [6]

Some of the pertinent features are:

  • Compression ratio of 13.0:1
  • Continuous Variable Valve Timing Control System (CVTCS)
  • Direct Injection Gasoline (DIG)
  • Miller cycle
  • Supercharged
  • Variable capacity oil pump
  • Hydrogen-free diamond like carbon(DLC) coated valve lifters and piston rings
  • Sodium filled exhaust valves
  • High efficiency

It is fitted to the following vehicles:

Vehicle applications

ModelYears Produced
Nissan Micra2010
Nissan Note2012

ATTENTION! Dear visitors, this site is not a trading platform, an official dealer or a spare parts supplier, so we do not have any price lists or spare parts catalogs. We are an information portal and provide the technical specifications of gasoline and diesel engines.

We try to use verified sources and official documentation, however, differences between sources or errors in entering information may occur. We do not provide advice on technical issues related to the engines operation or repair. We do not recommend using provided information for engines repairing engines or spare parts ordering, use only official service manuals and spare-parts catalogs.

1 Comment

Nissan used/reconditioned engine Code HR12DDR for nissan note 11

Технические характеристики мотора Nissan CR12DE 1.2 литра

Точный объем1240 см³
Система питанияраспр. впрыск
Мощность двс65 л.с.
Крутящий момент110 Нм
Блок цилиндровалюминиевый R4
Головка блокаалюминиевая 16v
Диаметр цилиндра71 мм
Ход поршня78.3 мм
Степень сжатия9.8
Особенности двсEGR
Гидрокомпенсаторынет
Привод ГРМцепь
Фазорегуляторнет
Турбонаддувнет
Какое масло лить3.4 литра 0W-20
Тип топливаАИ-95
Экологический классЕВРО 4/5
Примерный ресурс200 000 км
Точный объем1240 см³
Система питанияраспр. впрыск
Мощность двс80 — 90 л.с.
Крутящий момент121 Нм
Блок цилиндровалюминиевый R4
Головка блокаалюминиевая 16v
Диаметр цилиндра71 мм
Ход поршня78.3 мм
Степень сжатия9.8 — 9.9
Особенности двсEGR
Гидрокомпенсаторынет
Привод ГРМцепь
Фазорегуляторна впуске
Турбонаддувнет
Какое масло лить3.4 литра 0W-20
Тип топливаАИ-95
Экологический классЕВРО 4/5
Примерный ресурс200 000 км

Techtalk/Guide: HR12DDR — DIG-S

since there is not much info on the dig-s engine, i want to have a info/disussion thread about what we know and what we want to know. about the Engine. Maybe some of you found ot something, which will be interessting for others too.

Technical Roundup (source: wikipedia)
The HR12DDR is a 1.2 L supercharged straight-3 engine. It produces 72 kW (97 hp) and 143 N·m (105 ft·lbf).
Some of the pertinent features are:

  • Compression ratio of 13:1 (see article about compression bellow)
  • Continuous Variable Valve Timing Control System (CVTCS)
  • Direct Injection Gasoline (DIG)
  • Miller cycle
  • Supercharged
  • Variable capacity oil pump
  • Hydrogen-free diamond like carbon(DLC) coated valve lifters and piston rings
  • Sodium filled exhaust valves
  • High efficiency
Читать еще:  Шелестящий звук в двигателе на холодную

It is fitted to the following vehicles:

  • 2010 Nissan Micra
  • 2012 Nissan Note

Engine Facts

  • A high-compression ratio of 13:1 is quoted; however, it is really the Miller cycle’s expansion ratio that is comparable to a +9:1 compression ratio in a conventional engine.
  • Bore: 78mm
  • Stroke: 83.6mm
  • Displacement: 1198ccm

The MillerCycle

The Supercharger

  • The Supercharger is an Eaton R410 [flow chart]
  • Stock pulley size is: 62mm (diameter)

.6bar / 8.7psi vacuum

.45bar / 6.5psi boost

General

  • the car`s top-speed is limited to 195km/h (approx: 121mp/h)
  • after fitting my boost gauge, i realised that the boost is falling to

    .2bar at top speed.

Unknown/to find out

  • SC Pulley Calculations/Combinations
  • how to override/exploid the bypass-valve, in order to achieve more boost.
  • .

Lets get some light into our new Machines

  • Apr 17, 2013
  • #2
  • draper

    • Apr 19, 2013
  • #3
  • SplanK

    • Apr 19, 2013
  • #4
    • Apr 19, 2013
  • #5
  • adrian17

    • Apr 20, 2013
  • #6
  • adrian17

    • Apr 20, 2013
  • #7
    • Apr 21, 2013
  • #8
  • adrian17

    • Apr 21, 2013
  • #9
    • Apr 23, 2013
  • #10
  • Sent from BlackBerry 9790 using Tapatalk

    • Apr 29, 2013
  • #11
    • Apr 29, 2013
  • #12
  • Don’t you have to pay to read the sae paper?

    Sent from BlackBerry 9790 using Tapatalk

    • Apr 29, 2013
  • #13
    • Apr 29, 2013
  • #14
  • For what its worth the dig-s engine is not a true miller cycle engine. The original miller cycle engine design from 70 years ago used an unusual double cranking mechanism to allow the piston to take a shorter compression stroke than expansion stroke. Unfortunately the crank arrangement introduced more inefficiency than was gained from the long expansion stroke. Some time in the 90s Mazda introduced a 3 litre V6 with what they called esoteric valve timing to achieve the miller cycle. Press referred to engine as 5 stroke. The engine was only available as an expensive optional extra on the not so popular Zedos 9. Think they may have called it Millertime? Mazda also quoted the engine as 2.3 l not 3 l measuring the compression stroke only with valves closed. Without variable valve timing the engine needed forced induction at all revs only achievable with a lysholm compressor (think dig-s supercharger is lysholm type) This engine was very good but not a sales success. Move forwards to today and latest prius and yaris hybrid engines are 1.8 and 1.5 engines which run a valve timing based miller cycle. No supercharger is needed as the electric motor attached to the engine replaces the need preventing the engine stalling at low revs. Also we have the dig-s engine and the Fiat twin-air engines which can run miller cycle. In case of the Fiat the engine which has non mechanically actuated inlet valves operates in 5 different modes involving lean burn, miller and stoichiometric — I.e. conventional perfect air fuel ratio. Unfortunately where the Fiat engine on paper is an absolute work of genius — in reality its just not that good needin revved hard to get any power which is never that much and returning about 35mpg. I’m not sure whether the dig-s works like the Mazda constant miller cycle or the Fiat. I believe Nissan system is like the Fiats using constantly variable timing to operate in different modes which should be better. The dig-s is certainly a very refined engine with good mid range power but fuel economy has been a bit of a disappointment.

    Sent from BlackBerry 9790 using Tapatalk

    • Jun 24, 2013
  • #15
  • updated top speed «issue»

    after reaching the speed limiter the boost gauge swings at from about

    .2bar reducing the speed to maintain its 195km/h.

    72,2 мм серия

    • большинство двигателей впервые были замечены в автомобилях Renault или Mercedes-Benz
    • трехцилиндровые двигатели с многоточечный впрыск топлива кроме кодов двигателей, заканчивающихся на «DT»
    • Коды двигателей заканчивались «DT» на прямой впрыск топлива
    • большинство двигателей с турбонаддувом, за исключением HR10DE с низким входом и естественным наддувом
    • введен в 2013 году на автомобилях Renault

    HR12DDT / HRA2 (Renault H5Ft)

    В HR12DDT представляет собой полностью алюминиевый двигатель объемом 1,2 л (1197 куб. см) с прямым впрыском и турбонаддувом прямо-4 двигатель с ресурсом временная цепь, 16v DOHC, VVT, масляный насос переменной производительности, стоп-старт и рекуперативное торможение, Диаметр цилиндра: 72,2 мм (2,84 дюйма), ход поршня 73,1 мм (2,88 дюйма). Он производит два варианта: 85 кВт (114 л.с., 116 л.с.) при 4500 или 5000 или 6000 об / мин с 190 Н · м (140 фунт-сила-фут) при 1900–4000 об / мин и 97 кВт (130 л.с., 132 л.с.) при 5000- 5500; об / мин с 205 Нм (151 фунт-сила-фут) при 2000–3000 об / мин в зависимости от области применения. Марки Renault для этих двигателей — TCe115, TCe120 и TCe130. Устанавливается на следующие автомобили:

    • 2013–2018 Renault Captur я
    • 2013–2018 Renault Megane III + IV
    • 2013–2018 Nissan Qashqai II
    • 2014–2018 Nissan Juke я
    • 2015 Nissan Pulsar

    HR10DE (Renault H4D)

    В HR10DE представляет собой двигатель объемом 1,0 л (999 куб. см) с многоточечным впрыском, без наддува, прямо-3 двигатель. Он производит от 45 до 52 кВт (от 60 до 70 л.с., от 61 до 71 л.с.) при 6000 об / мин и 91 Н · м (67 lbf⋅ft) при 2850 об / мин.

    • 2014–2019 Renault Twingo SCe 70
    • 2014–2019 Смарт Фортво и Смарт Форфур (в качестве Двигатель Mercedes-Benz M281)
    • 2017 Nissan Micra K14 1.0, IG 71
    • 2021 Дачия Логан III SCe 65
    • 2021 Dacia Sandero III SCe 65

    HR09DET (Renault H4Bt)

    В H4Bt это 0,9 л (898 куб.см) многоточечный впрыск, с турбонаддувом, прямо-3 двигатель. Он производит 66 кВт (89 л.с.) при 5500 об / мин и от 135 до 140 Н · м (от 100 до 103 lbf⋅ft) при 2250-2500 об / мин.

    • 2013 Renault Captur
    • 2014–2019 Renault Twingo SCe 70
    • 2014–2019 Смарт Фортво и Смарт Форфур (в качестве Двигатель Mercedes-Benz M281)
    • 2017–2019 Nissan Micra K14 0,9 Турбо, IG-T 90

    HR13DDT (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282)

    В HR13DDT полностью алюминиевый с прямым впрыском и турбонаддувом 1,3 л (1332 куб. см) прямо-4 двигатель с ресурсом временная цепь, 16v DOHC, VVT, масляный насос переменной производительности, Stop-Start, регенеративное торможение и система покрытия распылением по внутреннему диаметру (установлена ​​в Nissan GT-R модели), Диаметр цилиндра: 72,2 мм (2,84 дюйма), ход поршня 81,3 мм (3,20 дюйма). Он производит три варианта: 85 кВт (114 л.с., 116 л.с.) при 4500 об / мин, 220 Н · м (162 фунт-сила-фут) при 1500–3500 об / мин, 103 кВт (138 л.с., 140 л.с.) при 5000 об / мин с 240 Н · м. м (177 фунт-сила-фут) при 1600–3600 об / мин и 117 кВт (157 л.с., 159 л.с.) при 5500 об / мин с 270 Нм (199 фунт-сила-фут) при 1800–3500 об / мин в зависимости от области применения. Марки Renault для этих двигателей — TCe115, TCe140 и TCe160. Этот двигатель прошел испытания на соответствие требованиям WLTP (Euro 6c). Этот двигатель также был переименован в Mercedes-Benz под названием «M282». Устанавливается на следующие автомобили:

    • 2018 Mercedes-Benz A-Класс
    • 2019 Mercedes-Benz B-Класс
    • 2019 Mercedes-Benz CLA-Класс
    • 2020 Mercedes-Benz GLA-Класс
    • 2020 Mercedes-Benz GLB-Класс
    • 2018 Nissan Qashqai II
    • 2018 Renault Megane IV
    • 2018 Renault Scenic / Гранд Сценик
    • 2019 Nissan X-Trail
    • 2019 Renault Captur I + II
    • 2019 Renault Clio
    • 2019 Рено Каджар
    • 2019 Рено Талисман
    • 2020 Рено Дастер TCe (Индия)
    • 2020 Рено Самсунг ХМ3
    • 2020 Nissan Kicks (Индия, P16)
    • Renault Kaptur 2020 (Россия)

    HR10DET / HRA0 (Renault H4Dt)

    В HR10DET представляет собой двигатель объемом 1,0 л (999 куб. см) с многоточечным впрыском, с турбонаддувом, прямо-3 двигатель. Он производит 74 кВт (99 л.с., 101 л.с.) при 5000 об / мин и 160 Нм (118 фунт-сила-фут) при 2750 об / мин. Этот двигатель также доступен как СУГ версия. Максимум. мощность не изменилась, но крутящий момент составляет 170 Нм (125 фунт-футов) при 2000 об / мин.

    • 2019 Nissan Almera (N18) 152 Нм
    • 2019 Nissan Micra K14 IG-T 100
    • 2019 Renault Clio V TCe 100
    • 2020 Renault Captur II
    • 2020 Рено Трибер TCe
    • 2021 Дачия Логан III TCe 90 / ECO-G 100
    • 2021 Dacia Sandero III TCe 90 / ECO-G 100
    • 2021 Nissan Magnite

    HR10DDT

    В HR10DDT 1,0 л (999 куб.см) с прямым впрыском, с турбонаддувом, прямо-3 двигатель. Он производит 85 или 86 кВт (114 или 115 л.с., 116 или 117 л.с.) при 5000 об / мин или 5250 об / мин и 200 Н · м (148 фунт-сила-фут) при 2750 об / мин или от 180 до 200 Н · м (от 133 до 148 фунт-сила-фут). футов) при 1750-4000 об / мин.

    Ссылка на основную публикацию
    ВсеИнструменты
    Adblock
    detector